FAQ
CO JE LIVALI?
Livali je mobilní aplikace, ve které se snažíme propojit uživatele, kteří mají přebytečné jídlo, s lidmi, kteří se s radostí o jídlo postarají. Předcházíme tak plýtváním jídla a podporujeme socializaci mezi lidmi.
JAK TO CELÉ FUNGUJE?
JE APLIKACE ZDARMA?
Aplikace Livali je zdarma ke stažení. Po přihlášení dostane každý uživatel 3 žetony zdarma. Pokud má jedlík na něco chuť, tak při objednání od kuchaře se mu strhne vždy 1 žeton. Po 3 zkušebních žetonech je potřeba si žetony dokoupit, aby mohl jedlík nadále objednávat (ceny žetonů naleznete v aplikaci, v sekci Obchod).
MUSÍM SE REGISTROVAT, ABYCH MOHL/A POUŽÍVAT LIVALI?
Registrace je nutná. Ale není to nic složitého, můžete k tomu využít služby Facebook, Google nebo Twitter.
Nejčastější otázky jedlíků
MÁM HLAD. JAK SI MÁM OBJEDNAT?
Je to jednoduché. Stačí se zaregistrovat v aplikaci Livali a vyhledat si kuchaře ve vašem okolí, který zrovna nabízí jídlo.
JAK ZA JÍDLO ZAPLATÍM?
Platbu lze momentálně provést pouze hotově a to při předávání pokrmu od kuchaře.
ČEKÁM NA JÍDLO MOC DLOUHO. JAK ZKONTAKTOVAT KUCHAŘE?
Kuchaře kontaktujte pomocí chatu. Pokud nereaguje a nesplní vámi domluvený čas předání objednávky, můžete objednávku zrušit. Kuchaři se tak automaticky snižuje hodnocení spolehlivosti.
JÍDLO, KTERÉ JSEM SI OBJEDNAL, NENÍ V POŘÁDKU. CO MÁM DĚLAT?
Pokud s vaším jídlem není něco v pořádku, můžete problém prokonzultovat s kuchařem a domluvit se na řešení. V krajním případě ohodnoťte pokrm nízkou známkou a varujte tak ostatní uživatele.
V MÉM OKOLÍ NENÍ ŽÁDNÝ KUCHAŘ. CO MÁM DĚLAT?
Nezoufejte, každý den se do aplikace registrují noví kuchaři. Je jen otázkou času, kdy to bude i okolo vás. Pokud ale chcete jít štěstíčku naproti, oslovte lidi ve svém okolí. Budeme vám za to vděční. :)
JÍDLO MI CHUTNALO. MŮŽU KUCHAŘE NĚJAK OHODNOTIT?
CO JSOU ŽETONY A JAK FUNGUJÍ?
Aby si mohl jedlík objednat jídlo u kuchaře, potřebuje mít na svém kontě žetony, které se strhávají za každou objednávku. Na začátku má jedlík 3 žetony zdarma, aby si mohl aplikaci vyzkoušet. Následně si žetony musí dokoupit (ceny žetonů naleznete v aplikaci, v sekci Obchod).
KDO JE ZODPOVĚDNÝ ZA TO, ŽE JE JÍDLO V POŘÁDKU?
Každý poskytovatel (kuchař) nese plnou odpovědnost za bezpečnost svých pokrmů, svoji zdravotní způsobilost k přípavě pokrmů a je povinen dodržovat veškeré příslušné právní předpisy a základní hygienické zásady při přípravě a uchovávání potravin.
Nejčastější otázky kuchařů
MILUJI VAŘENÍ. JAK MŮŽU ZAČÍT VAŘIT LIDEM?
Vařit v naší aplikaci je snadné. Stačí si nainstalovat aplikaci, zaregistrovat se a začít. Když toho navaříte moc a porce navíc nechcete vyhazovat, jídlo tedy sdílíte a čekáte na zájemce.
JAK MÁM URČIT VÝŠI NÁKLADŮ SPOJENÝCH S PŘÍPRAVOU POKRMU?
Výše nákladů by měla být stanovena tak, aby pokryla veškeré vámi spojené náklady s vařením jídla (ingredience, energie, nákup gastroobalů, pohonné hmoty...).
CO MÁM DĚLAT, KDYŽ JEDLÍK NEPŘIJDE VČAS?
Jako první se s jedlíkem spojte přes chat. Je možné, že se jen zdržel v koloně a nestíhá přijet přesně na čas. Pokud jedlík nedorazí vůbec a nereaguje na zprávy, můžete objednávku zrušit. Jedlíkovi se tak automaticky snižuje hodnocení spolehlivosti.
DO ČEHO MÁM JÍDLO ZABALIT?
S tím vám moc rádi pomůžeme. Na našem eshopu můžete objednávat plně recyklovatelné gastro obaly a to za příjemné ceny. Avšak není to podmínkou. Využít lze i jiné gastro obaly.
JAKÁ VÝHODA JE VAŘIT PŘES LIVALI?
Aplikace Livali je velmi intuitivní, rychle zainzerujete jídlo a následný management objednávek je velmi jednoduchý. Jako bonus si můžete vyvařit spoustu odměn, které na vás čekají za nasbírané hvězdičky od jedlíků. Tak pojďte vařit s námi! :)
MŮŽU SI TÍM VYDĚLÁVAT?
CO JSOU HVĚZDIČKY A JAK FUNGUJÍ?
Hvězdičky jsou v první řadě ukazatelem kvality kuchařů a jejich jednotlivých pokrmů. Hvězdičky se ale také kuchařům kumulují a mohou si pak za ně vysloužit různé odměny (seznam odměn najdete v aplikaci v sekci Obchod).
JAKÉ MÁM POVINNOSTI JAKO (DOMÁCÍ) KUCHAŘ?
Poskytovatel (kuchař) je povinen být zdravotně způsobilý k přípravě pokrmů a dodržovat veškeré příslušné předpisy a základní hygienické zásady při přípravě a uchování potravin.
JAKOU NESU ODPOVĚDNOST ZA POSKYTNUTÉ POKRMY?
Každý poskytovatel (kuchař) nese plnou odpovědnost za bezpečnost svých pokrmů.
KDO POSUZUJE, ZDA A JAKÉ NA MOU ČINNOST DOPADAJÍ NORMY POTRAVINOVÉHO PRÁVA?
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dál jen "SZPI")., SPZI ve svém stanovisku nazvaném "Vodítko pro výrobce a prodejce potravin vyráběných v domácnosti a prodávaných z domu" poskytuje vodítko pro výrobce a prodejce potravin vyráběných v domácnosti a prodávaných z domu.
CO JE POTRAVINOVÉ PRÁVO?
Právní a správní předpisy použitelné pro potraviny obecně, a zejména pro bezpečnost potravin.
DLE ČEHO SZPI POSUZUJE, ZDA APLIKOVAT PŘÍSLUŠNÉ NORMY POTRAVINOVÉHO PRÁVA?
ZNAMENÁ TO, ŽE POKUD MOJE ČINNOST NEVYKAZUJE PRVKY KONTINUITY A ORGANIZACE NEMUSÍM DODRŽOVAT ŽÁDNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY?
Neznamená. Mějte na paměti, že i v případě nahodilé činnosti nevykazující prvky organizace jste povinni být zdravotně způsobilí k přípravě pokrmů a dodržovat veškeré příslušné právní předpisy, týkající se např. bezpečnosti potravin a hygienických zásad při jejich přípravě a uchovávání, a dalších obecných požadavků a zásad při nakládání s potravinami.
CO MÁM TEDY DĚLAT, KDYŽ CHCI PRAVIDELNĚ VYRÁBĚT A PRODÁVAT POTRAVINY?